Cum vor evolua serviciile bancare prin internet in viitor

Mai mult de 1,75 miliarde de utilizatori vor avea parte de serviciile bancare prin internet, pana la sfarsitul anului 2019, fata de numai 800 milioane utilizatori in 2014. Aceasta este concluzia unui raport apartinand companiei de cercetare de piata Juniper Research, citat de BBC.

Potrivit studiului mentionat, tehnologia mobile banking este disponibila in acest moment in multe zone ale lumii, chiar si in cele mai sarace, din Africa sau America de Sud. Raportul arata faptul ca acest aspect se datoreaza cererii foarte mari venite din partea consumatorilor, mai ales in zonele unde sunt state dezvoltate.

BBC arata ca furnizori de renume precum Bank of America, au anuntat deja faptul ca multi dintre clienti au ajuns sa se logheze in propriul lor cont bancar de pe dispozitivele mobile, asa ca acestia au abandonat sistemul traditional, folosit des in urma cu ceva timp.

In plus, un alt raport, intitulat “Mobile & Online Banking: Developed & Developing Market Strategies 2014-2019”, indica faptul ca state cu economii emergente, precum China, India si Bangladesh, au avut parte in ultimul an de o majorare spectaculoasa a utilizarii de servicii bancare de tip online.

Specialistii care au realizat acest studiu sustin ca nivelul, numarul si inovatia adusa de serviciile oferite in multe zone ale Globului, demonstreaza ca bancile apreciaza drept de neinlocuit canalul mobil, referitor la sansele de generare a veniturilor in viitorul apropiat.

Aproximativ 98% dintre bancile analizate dispun de servicii mobile si online banking

Cu toate acestea, in contextul in care serviciile bancare mobile devin o parte indispensabila a lumii afacerilor, aceasta evolutie reprezinta o provocare majora pentru institutiile traditionale, sustin expertii care au realizat raportul.

Studiile indica faptul ca amploarea acestei provocari a fost confirmata de diminuarea in mod constant a vizitelor la banci ale clientilor si chiar inchiderea unor sucursale, in ultimii doi ani.

De pilda, BBC arata ca in cursul lui 2014, RBS UK din Marea Britanie a facut public faptul ca circa 40 de filiale ale sale din aceasta tara vor fi inchise. Studiul mai arata faptul ca circa 98% dintre bancile analizate dispun de servicii mobile si online banking.

In plus, s-a constatat ca aproape fiecare banca ofera aplicatii mobile pentru cel putin un sistem de operare pentru telefoane inteligente.

In acest moment, in multe state dezvoltate ale Terrei, aplicatiile de mobile banking sunt printre cele mai populare aplicatii financiare din app store-uri. De asemenea, institutiile bancare au parte de o crestere spectaculoasa a numarului de accesari lunare din partea consumatorilor, scrie BBC.

 

 

0 Comments

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Read previous post:
Ce fel de legi ale Uniunii Europene fac mari probleme micilor afaceri

Aproape 21 de milioane de IMM-uri creeaza circa 85% din toate joburile de pe continentul european si angajeaza doua treimi...

Close