Arta atragerii de finante – cei trei C

Specialistii au determinat existenta a trei intrebari al caror raspuns trebuie sa fie foarte clar in mintea unui antreprenor care doreste sa atraga cu succes noi finante pentru afacerea sa.

  • Cand anume este absoluta nevoie de suma de bani in contul companiei ?
  • Cum se prezinta legatura dintre vanzarile anticipate si profitul viitor al companiei de actualul climat economic ?
  • Care este punctul forte al afacerii in momentul in care vine vorba de cea mai avantajoasa alegere: asteptarea unor oferte mai favorabile sau incheierea unui contract in cel mai scurt timp cu putinta ?

Cand ?

Timpul si gestionarea acestuia este un element vital cand vine vorba de strangerea de fonduri. Astfel, daca afacerea are nevoie urgenta de bani pentru achitarea unor plati ce nu suporta intarziere, ideea de gestionare a timpului isi schimba sensul. Trebuie sa faci in asa fel incat sa ai banii in cont pana la o data apropiata, iar acest lucru ar putea aduce dupa sine o serie de sacrificii. In schimb, daca vrei sa implementezi un nou proiect pana peste sase luni, timpul iti permite luxul de a cauta si astepta oferta cea mai buna. Astfel, poti gandi si pune in aplicare o strategie elaborata din care sa obtii avantajul maxim.

Cum ?

Ca antreprenor, trebuie sa cunosti foarte bine mediul economic in care si afacerea ta activeaza si, totodata, cum este ea implicata in acest mediu. Astfel, vei putea face cele mai avantajoase alegeri referitoare la aspecte precum momentul cel mai bun in care sa incerci sa aplici pentru o finantare, alegerea celor mai potriviti creditori sau stabilirea sumei pe care o poti cere, fara a fi absurd.

Tot in acest subiect, trebuie mentionat faptul ca modul in care esti privit pe piata este foarte important pentru cererea de finantari. Asadar, echipa ta de relatii publice nu trebuie sa neglijeze acest aspect. Daca in trecutul apropiat ai avut o performanta in afaceri, nu lasa acest lucru sa treaca neobservat de mass-media. Sansele de a atrage noi fonduri in momentul in care ai o imagine favorabila pe piata economica sunt mult mai mari decat atunci cand nimeni nu a auzit nimic de tine.

Care ?

Ultima intrebare din setul discutat nu isi poate gasi raspuns decat in momentul in care celelalte doua sunt clarificate. Mai mult, acest aspect functioneaza ca o linie trasa sub momentul in care ai nevoie de bani si modul in care este implicata afacerea in climatul economic actual. In momentul in care iti dai seama de datele exacte ce tin de aspectul financiar, urmeaza alegerea si elaborarea strategiei pe care o vei urma: urmaresti doar o sursa de finantare sau mai multe, vei avea pretentii stricte sau vei face sacrificii, vei astepta ca mediul economic sa ajunga intr-un alt punct sua vei actiona imediat ?

 

0 Comments

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Read previous post:
Contabilitatea financiara si contabilitatea de gestiune

La modul general, contabilitatea este privita ca un domeniu format din doua componente distincte, dar interdependente: o componenta informationala (ofera...

Close