Ce este poprirea electronica implementata de ANAF

Ce este poprirea electronica implementata de ANAF

 

In baza Ordinului ministrului finantelor publice nr. 691/2017 privind stabilirea mijloacelor electronice de transmitere la distanta a actelor de executare si a procedurii de comunicare a acestora, ANAF a implementat sistemul de proprire electronica. Sistemul electronic este functional din data de 23.06.2017.

 

Ce este poprirea electronica?

 

Este sistemul prin care este asigurata comunicarea eficienta si rapida a actelor de executare. Astfel, sunt inlaturate deficientele legate de intarzierea ridicarii masurii popririi conturilor bancare in cazul stingerii obligatiilor fiscale. Acest sistem faciliteaza si usureaza transmiterea actelor emise de catre organele fiscale centrale catre institutiile de credit prin intermediul mijloacelor electronice. Respectiv, a adreselor de infiintare a popririi asupra disponibilitatilor banesti si a deciziilor de ridicare a masurilor de executare silita asupra disponibilitatilor banesti.

La ce foloseste acest sistem?

”Prin intermediul acestui sistem este asigurata o comunicare rapida si eficienta a actelor de executare si sunt inlaturate deficientele legate de intarzierea ridicarii masurii popririi conturilor bancare in cazul stingerii obligatiilor fiscale, astfel incat activitatea contribuabililor sa fie cat mai putin afectata”

 

Beneficiile sistemului de poprire electronic:

  •  Debirocratizarea si simplificarea procedurilor administrative;
  • Modernizarea si eficientizarea activitatii ANAF;
  • Scurtarea duratei de comunicare a actelor de executare, inclusiv cele emise ca urmare a incetarii masurilor de executare silita;
  • Reducerea costurilor de comunicare/operare pentru partile implicate – A.N.A.F. si institutiile de credit;
  • Ridicarea masurilor de executare silita prin poprire in timp real.

 

Motivul implementarii sistemului de poprire electronic ?

 

Conform declaratiei presedintelui ANAF, Dragos Doros, decizia de creare si implementare a sistemului a fost luata pentru a simplifica si eficientiza procedura

“Spre exemplu, pentru o datorie la bugetul de stat, trebuie sa informam bancile, astfel incat acestea sa ne dea suma. Acum, acest lucru se face doar pe hartie. Adica ANAF pune documentul la Posta, ajunge la banca, care il trimite registraturii, este repartizat la personalul operational care instituie si executa poprirea. Sunt hopuri si sughituri si la noi si la Posta si la banci. E un proces cu multa interventie umana”, sustine acesta intr-un comunicat de presa.

Pentru a schimba aceasta procedura greoaie, ANAF SI ARB (Asociatia Romana a Bancilor) au creat impreuna acest sistem de ierarhizare a propririlor si executare a platilor.

 

 

0 Comments

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Read previous post:
Ce acte iti trebuie pentru desfiintarea unei firme in 30 de zile

      Desfiintarea firmei este un proces lung si anevoios. Actele necesare unui astfel de proces difera in functie...

Close