Iti prezentam doua idei de reducere a cheluielilor afacerii tale. Promitem sa revenim cum mai multe.
Fii atent la ofertele pe care le faci
Este normal sa cauti in permanenta sa iti largesti baza de date de clienti, dar in momentul in care cautarea devine disperata, foarte multi antreprenori ajung sa taie din preturi din ce in ce mai mult si sa vina cu asa numitele « oferte de nerefuzat ». Intr-adevar, clientii nu vor intarzia sa apara, dar fii sigur ca respectivele vanzari nu reprezinta pierderi, in loc de profit.
Pune sub semnul intrebarii scopul fiecarei oferte si vezi daca acesta este, in primul rand, profitabil si, in al doilea rand, corect atins. Spre exemplu, unele companii recurg la oferte in momentul in care doresc sa scape de un stoc nedorit. Ceea ce nu iau in calcul este impactul asupra celorlalte linii de productie care pot fi afectate de minimizarea excesiva a preturilor. Un alt exemplu consta in scopul ofertelor de a atrage noi clienti, dar omiterea efectelor la nivelul imaginii in fata clientilor deja existenti.
In concluzie, asigura-te ca promotiile pe care le faci sunt bine justificate si monitorizate. Este recomandat sa implici in elaborarea strategiilor in acest sens pe mai multi oameni din companie. Fiecare cunoaste o anumita latura a clientilor si s-ar putea ca parerile mai multor indivizi sa fie vitale.
Transforma pierderile in castiguri
Suna ca o utopie, dar prin pierderi ne referim la diferite deseuri si reziduuri care ajung, in mod normal, in cosul de gunoi. Asadar, in primul rand, vinde mai departe resturile tale. Spre exemplu, daca afacerea ta este reprezentata de o fabrica de mobila, s-ar putea ca firmele care fac placaje sa fie interesate de toate bucatelele de lemn care ti-au ramas si chiar de rumegus. De ce sa arunci ceva ce poti vinde ?
In al doilea rand, recicleaza tot ceea ce se poate recicla: sticla, plastic, hartie etc. Nu numai ca vei ajuta la crearea unei imagini favorabile si vei contribui la protectia mediului inconjurator, dar vei ajunge sa scoti profit din reciclare.