Desfiintarea firmei este un proces lung si anevoios. Actele necesare unui astfel de proces difera in functie de tipul de firma, daca este cu un singur asociat sau cu mai multi asociati. Apoi, mai este de luat in calcul daca firma este desfiintata voluntar sau prin tribunal.
Asadar, ce acte iti trebuie pentru desfiintarea unei firme ?
Pentru firma cu asociat unic:
- cerere de radiere (original);
- decizia asociatului unic prin care se ia act de dizolvarea de drept a societatii ca urmare a expirarii duratei de functionare sau decizia de dizolvare voluntara si se
- decide radierea societatii (original);
- certificatul de inregistrare si anexa/anexele (originale);
- certificatul emis de organul fiscal competent care dovedeste ca societatea nu are datorii la bugetul de stat consolidat (copie);
- situatia financiara de lichidare si de repartizare a activului aprobata de asociatul unic (copie);
- Dupa caz:
- avizele prevazute in legile speciale (copie);
- imputernicire speciala (in forma autentica), avocatiala sau delegatie pentru cel imputernicit (original);
- dovezile privind plata taxei de registru.
- in situatia decesului unicului asociat, certificatul de deces (copie)
Pentru firma cu mai multi asociati
In acest caz exista doua moduri de actiona. Fie se incheie o hotarare AGA, prin care toti asociatii sunt de acord cu radierea firmei, fie se recurge la instanta de judecata.
Procedura in cazul in care exista o hotarare AGA, in care exista unanimitate in privinta desfiintarii firmei procedura este astfel:
- cerere de inregistrare (original);
- hotararea AGA prin care se ia act de dizolvarea de drept a societatii ca urmare a expirarii duratei de functionare si se decide numirea lichidatorilor; se face totodata mentiunea incetarii mandatului administratorului/consiliului de administratie si/sau de conducere (original);
- datele de identificare pentru lichidatorul persoana juridica (copie);
- specimenele de semnatura ale lichidatorilor (original);
Si acolo unde este cazul:
- avize cerute prin legi speciale;
- imputernicire (in forma autentica), avocatiala sau delegatie (original);
- in caz de deces al unui asociat/unor asociati care au redus numarul la unul singur, impiedicand buna desfasurare conform actului constitutiv si conform legii, certificatul/ele de deces (copie);
- declaratiile mostenitorilor care renunta la continuarea activitatii societatii, plus certificatele de mostenitor (copii)
- dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale (taxa de registru, tariful de publicare in Monitorul Oficial al Romaniei).
Radierea firmei urmeaza sa se finalizeze dupa 30 de zile de la depunerea actelor.