In economie, exista situatia ca o firma sa nu aiba niciun salariat angajat cu contract de munca. In cazul in care va intereseaza care este persoana care poate semna un bilant contabil la o astfel de companie fara niciun angajat cu contract, iata care sunt conditiile legii de care se va tine cont.
Potrivit reglementarilor legale in vigoare, in aceasta situatie, raspunderea pentru tinerea contabilitatii revine administratorului sau altei persoane care are obligatia gestionarii unitatii respective.
Astfel, conform prevederilor Legii nr. 420/2004 privind aprobarea O.G. nr. 70/2004 pentru modificarea si completarea Legii contabilitatii nr. 82/1991 se modifica art. 11 alin. (4), care prevedea ca la persoanele juridice la care contabilitatea nu este organizata in compartimente distincte, care nu au personal calificat incadrat sau contracte de prestari de servicii in domeniul contabilitatii, incheiate cu persoane fizice sau juridice autorizate in conditiile O.G. nr. 65/1994 si care au inregistrat o cifra de afaceri anuala de pana la echivalentul in lei a 50.000 euro, raspunderea pentru tinerea contabilitatii revine administratorului sau altei persoane care are obligatia gestionarii firmei.
De asemenea, trebuie sa tineti cont de faptul ca art. 10 alin. (1), (2), (3) si (4) din Legea cu nr. 82 din anul 1991 republicata privind Legea contabilitatii, arata faptul ca raspunderea pentru organizarea si conducerea contabilitatii societatilor comerciale, companiilor nationale, regiilor autonome, revine administratorului, ordonatorului de credite sau altei persoane care are obligatia gestionarii unitatii respective.