Costurile afacerii tale se pot reduce considerabil daca respecti urmatorii pasi:
1. Minimizarea taxelor
In momentul in care trebuie sa iti platesti taxele si impozitele, iti dai seama ca o mare parte din banii pe care ii aveai planificati pentru alte scopuri, pleaca spre respectivele plati. Dar esti sigur ca ti-ai optimizat compania astfel incat sa te incadrezi in termeni legali, dar si sa minimizezi taxele pe care trebuie sa le platesti?
Cea mai buna varianta, daca tu nu esti expert, este sa angajezi un contabil care sa se ocupe de aceasta problema. In primul rand, acesta cunoaste legislatia in vigoare, lucru fara de care poti ajunge la evaziune fiscala. In al doilea rand, vei contribui astfel la minimizarea responsabilitatilor tale si nu iti vei ocupa timpul pretios cu aceste elemente.
Nu uita sa fii organizat si sa stabilesti impreuna cu contabilul tau exact ce responsabilitate are fiecare dintre voi, tinand cont de administrarea finantelor companiei.
Apoi, vei vedea ca prin aceste economii, nu numai ca vei acoperi salariul contabilului, dar vei si ramane cu ceva in plus.
2. Studiaza ofertele pe care le faci
In cautarea disperata de clienti, foarte multi antreprenori ajung sa taie din preturi din ce in ce mai mult si sa vina cu asa numitele «oferte de nerefuzat». Ei bine, de foarte multe ori ofertele nu sunt strategic gandite si, in loc sa aduca profit per total, de fapt ajung sa devina cheltuieli si minusuri.
Pune sub semnul intrebarii scopul fiecarei oferte, vezi daca acesta este in primul rand profitabil, si in al doilea rand, corect atins. Spre exemplu, unele companii recurg la oferte in momentul in care doresc sa scape de un stoc nedorit. Ceea ce nu iau in calcul este impactul asupra celorlalte linii de productie care pot fi afectate de minimizarea excesiva a preturilor.
Un alt exemplu consta in scopul ofertelor de a atrage noi clienti, dar omiterea efectelor la nivelul imaginii in fata clientilor deja existenti.
Asadar, asigura-te ca promotiile pe care le faci sunt bine justificate si monitorizate si implica in elaborarea strategiilor in acest sens pe mai multi oameni din companie. Fiecare cunoaste o anumita latura a clientilor si s-ar putea ca parerile mai multor indivizi sa fie vitale.
3. Investeste in actualele pierderi
Suna ciudat, dar prin pierderi ne referim la diferite deseuri si reziduuri care ajung, in mod normal, in cosul de gunoi. Asadar, in primul rand, vinde mai departe resturile tale. Spre exemplu, daca afacerea ta este reprezentata de o fabrica de mobila, s-ar putea ca firmele care fac placaje sa fie interesate de toate bucatelele de lemn care ti-au ramas si chiar de rumegus. De ce sa arunci ceva ce poti vinde?
In al doilea rand, recicleaza tot ceea ce se poate recicla: sticla, plastic, hartie etc. Nu numai ca vei ajuta la crearea unei imagini favorabile si vei contribui la protectia mediului inconjurator, dar vei si scoate bani din reciclare.
4. Alege furnizorii potriviti
Stim deja cat de importanta este angajarea oamenilor potriviti care sa lucreze penrtu tine, dar cum ramane cu furnizorii? Pentru inceput sa stabilim care este diferenta dintre un angajat si un furnizor : pe primul il platesti pe statul de plata, pe al doilea pe factura, dar amandoi lucreaza pentru tine.
Asadar, cand stabilesti cu cine vei lucra, aminteste-ti ca nu e doar o problema de preturi bune, ci un ansamblu la care se adauga o multime de alte elemente, precum satisfacerea integrala a nevoii tale si a companiei sau increderea in faptul ca poti dezvolta relatii de durata benefice cu ei.
Nu te arunca dupa prima oferta cand iti alegi acesti parteneri, ci fa un real studiu de piata inainte.
5. Invata din propriile greseli
Fara greseli nu se poate, dar greselile repetate nu sunt permise. De fiecare data cand apare o problema, cum ar fi faptul ca un client nu a primit produsul cerut la timp, a trebuit sa renunti la un serviciu, ai avut un stoc de produse defecte etc., trebuie sa ai grija sa inveti cum sa faci astfel incat sa nu repeti greseala.
Este foarte important ca atunci cand se produce un incident de mici sau de mari dimensiuni, indiferent de tipul lui, sa stii clar cum sa gestionezi problema. Asadar, chiar si faptul ca doi angajati se cearta in mod repetat reprezinta un incident ce duce la pierderea profitabilitatii. Un om stresat nu este la fel de productiv si de eficient ca unul calm. In cazul unei crize sau a unui accident, cu atat mai mult trebuie sa cunosti clar cauza pentru a putea invata din greselile tale.
Citeste si „Cum sa reduci costurile afacerii tale – Partea 2”