Key Performance Indicator (KPIs) sau Indicatorii cheie sunt acei indictaori care sunt relevanti pentru afacerea ta si masoara cat de eficient isi atinge compania obiectivele de afaceri. La nivel de companie se stabileste un set de indicatori astfel incat, sa fie atinse diverse arii din activitatea curenta a companiei.
Exemple de indicatori cheie:
- Vanzari (crestere cifra de afaceri fata de perioada precedenta, pretul mediu de vanzare, vanzari pe client, numar de clienti, vanzari pe salariat, marja profitului)
- Costuri si cheltuieli (comparate in evolutie )
- Indicatori de rentabilitate (rata profitului operational, profit pe salariat, eficienta capitalului, rata activelor totale)
- Indicatori de lichiditate (masura in care datoriile pe termen scurt pot fi acoperite prin activele circulante)
- Indicatori de indatorare
- Indicatori de rotatie
Monitorizati periodic acesti indicatori (lunar/trimestrial) se va ajunge la o mai buna cunoastere a afacerii si cresterea culturii manageriale a celor implicati in luarea deciziilor. Acesti indicatori trebuie sa devina “tabloul de bord” in baza caruia iti vei conduce afacerea eficient.
Tu ti-ai realizat KPI-ii trimestrul acesta?